miercuri, 25 mai 2011

Mîncarea americană

Odată ce sînt pe loc și am o zi liberă, m-am inspirat și am început a scrie.
 Americanii sînt aproape perfecți. Dar este un NU- prea mult mănîncă, a se citi crapă. Însă îi putem și înțelege, pentru că unde nu te-ai afla prin oraș, persistă mirosul chemător de mîncare și mulțimea de fast-food-uri care-s la depărtare una de alta ca farmaciile la noi.
  Și cu toate astea de ce ? Pentru că a hrăni oamenii - în America este un business înrădăcinat puternic, și acest business îi face pe oameni obezi.
 Uneori am senzația că în loc de lapte matern ei beau Coca-Cola. Am senzația că ei în genere nu folosesc apa, ceaiurile, însă cafeaua la ei se bea începînd cel puțin de la cantitatea unei căni de ceai și în sus, pentru a îmbogăți Starbucks-ul.
 Nu neg faptu sînt și oameni care au prin magazine căruța pe jumătate cu verdețuri, artișocuri, legume și fructe, dar aceștia de obicei sînt mai puțini.
  Îmi place mult Subway-ul, deasmenea o rețea de fast-food sănătos unde se fac așa numitele sub-uri pe bază de pîine din făină mai dură.Mie îmi place cea de secară, frunză de varză piept de pui la gratar și tot felul de bunătățuri verzi.
 A mînca sănătos în America e undeva aparent mai scump. Spre exemplu un steak într-un restaurant New-Yorkez costă în jur la 30$.
 Ar fi greșit să spunem că în America toată mîncarea e de căcat. Pentru că și aici e posibil să te alimentezi sănătos și gustos. Dar asta trebuie neapărat să vrei.
 Este și aici pîine care arată ca proaspăt scoasă din cuptor, cu un miros ademenitor doar că și prețurile sînt un pic colosale.

 Noroc că mi-am făcut rezerve de veveriță cu brînză bulgărească de acasă. Mă mai alint. De altfel lactatele noastre aici peste ocean cel mai mult îmi lipsesc. I-am zis mamei să-mi trimită foi pentru găluște. Le fac foarte rar, dar sper și aici să pun suflet în ele ca și acasă.(cînd oi avea chef și timp desigur). A da , eram să uit totul e să vrei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O vorbă bună

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...