joi, 18 noiembrie 2010

Mănîncă Roagă-te Iubește

  Totul a început acum cîteva luni.Prin august.
Departe de casă - cam la un ocean distanță, într-un orășel păzit de munții înzăpeziți, vînjoși și de o frumusețe rară. Chiar dacă pentru a cîta oară mi-o spun ca acolo e o altă lume, eu ori acolo ori acasă port în mine lumea mea.
  Îmi petreceam adesea pauzele mele din timpul lucrului într-un loc amenajat care arăta cam așa : un cămin cu foc improvizat, dar care atît de bine mă încălzea la o apăsare de buton; niște măsuțe din lemn, departamentul de flori în stînga și un șir de rafturi cu cărți în cealaltă parte. Nu ni se permitea, dar eu am avut curajul să rasfoiesc o mare parte din ele. Rețete, politică zilnică cu miros de ziar și cărți care te pun pe gînduri.
   Pe ea am observat-o pentru scrisul clar și citeț EAT PRAY LOVE, dar și pentru că o avea pe Julia Roberts cu liberalismul și farmecul ei de femeie gînditoare. Eu concret și pînă la copertă puține cărți am ajuns să le ronțăi mintal, dar totuși încercarea vină n-are am simțit că vreau so citesc..
  Cei drept sînt abia la început, nu o fac în fiecare seara, dar mă țin în mîini și îmi promit că cu fiecare filă întoarsă eu chiar trebuie so citesc, și chiar dacă știu că ceea ce țin eu în mîini înainte de somn și ca un melc merg printre cuvintele  nu în limba mea maternă, undeva mai înțelese undeva mai puțin, alții/ altele absorb vizual cartea la un ecran mare și în 140 minute îți spun  cine cu cine, de ce și Happy- Endul.
  Dar țin să redactez graba cu care am scris ultimul abzaț și să spun că eu chiar sînt sigură și cred că filmul nu redă toate stările și emoțiile cum le redă cartea. Am să văd și eu filmul...Dar nu acum.       
  Acum vreau să aflu viața unei femei care aflîndu-se la una din răscrucile vieții merge înainte pas cu pas, împinsă de trăirile interne și dorința de a evada din tot țunami-ul cotidian.
   Țin neaparat să-mi spun impresiile după ce o termin, chiar și dacă asta nu fa nici mîine, dar nici poimîine, între timp vă las o urmă de film care să le trezească imaginația celor care înțeleg și au avut așa trăiri interne, dar și celor care și le-ar dori. Multe dinre noi defapt.
   Mîncați dragii mei, Rugațivă și Iubiți
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O vorbă bună

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...